:: KAKI LANGIT ::

Isnin, Mac 08, 2010

:: JANGAN TANYA ::



Jangan tanya jika kau melihat aku tiba2 diam
Kerana lidahku telahpun kelu untuk berbicara apa2 pun denganmu
Jangan tanya jika kau mendengar aku tiba2 bersuara
Kerana ada sesuatu yang ingin aku sampaikan padamu

Jangan tanya mengapa aku hanya tersenyum melihatmu
Kerana kau akan terluka dengan senyumanku itu
Jangan tanya jika aku tidak sudi memandangmu
Kerana jika memandangmu hatiku bertambah sakit

Jangan tanya jika aku pergi dari sisimu tiba-tiba
Kerana aku perlukan waktu untuk bersendiri
Jangan tanya kenapa ku coretkan puisi ini untukmu di sini
Kerana aku sendiri tidak tahu ke mana harusku lontarkan gejolak rasa

Jangan tanya di mana aku sembunyikan dukaku
tanpa air mata tanpa zahirkan kecewa
Jika kau memahamiku
Kau tentu tahu
Tanpa perlu kau bertanya apa2 padaku
Kerana aku bukanlah KAUNTER PERTANYAAN untukmu

Jangan tanya kenapa aku tidak pernah luahkan perasaan rinduku padamu
Kerana aku bimbang rinduku akan terbang di angin lalu
Jangan tanya mengapa aku terus sendiri selepas kepergianmu
Kerana hatiku masih lagi keliru tentang perasaanku
tentang sepi yang mengasak hari2 ku

mengapa sepi jadi sunyi
Kenapa sunyi seringkali bersama hati
mengapa hati selalu begini
bila luka jadi duka
bila duka mula bersatu
tanpa rindu tapi penuh dengan dendam
bila dendam bertatah pilu
Riang jadi hilang
hilang tanpa bayang
bayang-bayang semalam
masih segar dalam ingatan
mencari satu pengertian
Ikatan sebuah percintaan
antara kau dan aku!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan